100 YILLIK BİR HİKÂYE

Bir firma nasıl sürdürülebilir olmalı? Misyonu ve vizyonu ne olmalı? Müşterilerine ne tür çözümler sunmalı? Şimdilik kısa bir süreliğine “yeni nesil” tanımları bir kenara bırakıp şunu soralım: İyi bir esnaf nasıl olmalı? Sorumuzu bu şekilde sorarsak okuduğunuz bu yazıda bahsi geçen Guruyemiş firmasını daha iyi tanıyabilirsiniz.

Yüz yıllık bir geçmişe sahip olan Guruyemiş, ailenin 4. Nesil bireyleriyle yoluna devam ediyor. Yoluna devam edebilmesinin en büyük nedeni de sorduğumuz soruda gizli. İyi bir esnaf nasıl olur?

İyi bir esnaf öncelikle kendine ve sattığı ürüne güvenir. Ürünün kalitesine ve hijyenine güvenir. Böylece müşterisi de esnafa güvenmiş olur. Esnaf doğrudur, dürüsttür ve kesinlikle ne pahasına olursa olsun müşterisini aldatmaz. İyi esnaf halden anlar. “Müşteri her zaman haklıdır” lafını unutmaz. İletişimi iyidir, tatlı sözlüdür, üründen anlamayan müşterisini doğru şekilde yönlendirir, ihtiyacı neyse sadece onu satar ki müşterisinin bütçesi zarar görmesin. Gel zaman git zaman müşteriyle arasında arkadaşlık, dostluk başlar. Bunlar maddi menfaatten daha önemlidir. İyi esnaf bunları gözetir.

İşte tam da bu sebeplerden dolayı 1923’de temeli atılmış Guruyemiş firması aynı dürüstlük ve doğrulukla 4. Nesilde de devam ediyor. Büyüklerinden öğrendiği gibi ve aynı düsturla...

Öyleyse şimdi “yeni nesil” tanımlara geçebiliriz. Bunca yıla meydan okuduktan sonra Guruyemiş’de ne gibi yenilikler oldu, gelişen teknolojiye nasıl uyum sağladı? Size biraz şu anda yaptıklarımızdan bahsedelim.

E-ticaretin gelişmesiyle birlikte sadece Çorum ve çevresinde kalmak yanlış olurdu diye düşündük. Bu kaliteyi ve lezzeti tüm Türkiye’nin tatması gerekiyordu. O yüzden de sadece birkaç “Mouse” hamlesiyle bize ulaşmanızı sağladık. https://www.catopya.com.tr üzerinden onlarca farklı ürünümüzü sipariş edebilir ve kısa zamanda tüketmeye başlayabilirsiniz. Sadece Türkiye ile sınırlamak da yanlış olur diye düşündük. Bu sebeple Trendyol.com üzerinden ihracata başladık. Yaptığımız ihracat sayesinde ülke ekonomisine bir kuruş bile faydamız oluyorsa ne mutlu bize. Siparişlerinizi en iyi şekilde paketleyip en kısa zamanda yola çıkartıyoruz. Ürün ve hizmet kalitemizi müşterilerimizden aldığımız yüksek puanlardan ve güzel yorumlardan da görebilirsiniz. Tekrardan yorumlarını eksik etmeyen müşterilerimize teşekkür ediyoruz.

Bildiğiniz üzere e-ticarette 14 gün içinde satın aldığınız üründen memnun kalmamışsanız ürünü satıcısına iade edip paranızı geri alabiliyorsunuz. Bu kurala biz de riayet ediyoruz. Ancak sizi ürünü geri göndermeye çalışmakla meşgul etmiyoruz. Ürünümüz de sizde kalıyor. Zaten biz ürünümüzü beğeneceğinize inanıyoruz. Kalite ve hizmetimize yüksek puanlar vereceğinize inanıyoruz. İnanmasak bunca yıldır bu işi yapamazdık.

Bir başka yenilik ve rakiplerimizden farklılığımız ise kurumsal firmalarımıza sağladığımız, üzerinde kendi logo ve isimlerinin yazıldığı kuruyemiş kutularımız.* Bu sayede firmalarımız hazırladığımız şık tasarımlı ve içinde farklı ürünlerimizin olduğu kutularla fuarlara katılabiliyor, müşteri ziyaretleri yapabiliyor ve potansiyel müşterilerinin gözünde daha üst düzeyde bir firma haline gelebiliyor. Kim sevmez ki küçük, tatlı hediyeleri?

Peki, neden “Guruyemiş” ismi? Nereden geliyor diyorsanız şöyle anlatalım. Her ne kadar tüm Türkiye’ye ve hatta yurtdışı satışı yaptığımızı söylesek bile kökenimizi unutmayız. Çorum bizim kökümüzdür ve Çorum ağzına bir gönderme olarak “K” harfini “G”ye döndürmek istedik. Böylece “Guru” kelimesi oluştu ki bu da Hint dilinde “Usta” demek. E bunca yılın ardından kuruyemişte “Usta” olduğumuzu söylesek her halde abartmış sayılmayız
J

Guruyemiş’in hikâyesi kısaca bu şekilde. 1923’den beri anlatılacak çok hikâyemiz var ancak bunu sizlerle yüz yüze tanışarak anlatmak isteriz. Sizi her zaman yerimize ve online mağazalarımıza bekleriz değerli dostlar…